Thursday 28 November 2013

Escape

"ESCAPE"
apa menda escape ni kan?
berdasarkan kamus oxford, ini maksud escape.

break free from confinement or control

so here is the main point
i have my own escape plan
this is the other side of me that explain escape :D


masa zaman selepas sekolah dulu, lepas SPM la kiranya, 
semua orang akan isi UPU untuk pilih kos time kat universitas nanti
so, orang yang amat gemar main game macam aku ni
memang tak da hala tuju dan tak tahu langsung nak amik bidang apa
hinggakan bila mama aku tanya

"abang nak kerja apa bila besar nanti?" tanya mama ku

"abang suka sangat main game, abang dah tau kekuatan abang kat mana, so abang nak jadi pereka game lah mama" balasku

nampak tak betapa cetek dan dangkal dan kuat mainnya pemikiran ak masa tu
reaksi mama aku masa tu tak perlu lah diceritakan, teeheee
diringkaskan cerita, minat aku lebih ke arah engineering and architecture sebenarnya
tapi tidak digalakkan sangat oleh parents sebab these two courses are tough.
nak2 pulak dengan orang yang time pulang bermalam dari asrama ke rumah,
asik duduk dalam rumah and main game macam pondey tak keluar2 macam aku ni.
parents aku habaq, untuk amik bidang tu kena aktif tak boleh pasif macam aku.
kita kena baik dengan orang, kena gi sana, kena gi sini. naik sana turun sini.
kalau doktor contohnya, tak perlu susah2, sebab patient yang akan cari kita. kah3
(kalau x silap aku la parents cakap mcm tu, kalau salah minta maaf mama ayah)
and then they guide me to be in science stream.
lagi diringkaskan cerita, aku escape ke dentistry sebab aku fikir dentist tidaklah seberat medic..........................

AND NOWWWWWWWWW....

aku dah rasa bahananya pabila kita membanding2kan antara satu bidang dengan bidang yang lain.
oh mai, weeiiiii, aku habaq ang payah gak wei dentist ni. uwaaaaaaa mamaaaaa :'(
aku tak tau la kalau dekat malaysia sama tak dengan situasi dekat sini
kelas aku 6 hari seminggu, dan kelas tiap2 hari dari pukul 8.30pg hingga 3.30ptg
tu belum campur extra time if kita tak cukup masa nak siapkan requirement in given time lagi.

"uhuk uhuk uhuk"

kami kena cari patient
and sadly, I didn't have any patient yet for any subjects!
ronda2 macam supervisor, tengok sana tengok sini.. blerrgghhhh~~
pedodontic, prosthodontic, and operative dentistry.
mohon doakan aku murah rezeki untuk patient datang kat aku ketika aku mencari
sebab dah ayat pelik2 dah yang aku meroyan dari mulut nih, sebagai contoh

"masa2 macam ni aku menyesal tak jadi perempuan" 

lulz! macam bengong je macam bengong je..
sebab bagi ak perempuan mudah nak tarik patient, perempuan ayu ada sifat keibuan dan budak2 mudah tertarik, nak jadi cerita, ak pernah bagi satu kumpulan budak gula2 susu cloud 9, depa tak nak kot segan gila rasa.. padahal aku senyum ja bagi, agaknya depa nampak muka ak ni mcm penculik bersiri pa? adoi


sapa nak boleh mintak kat kelas :D


orang tua pulak anggap bila perempuan rayu2 mintak tolong nampak macam anak sendiri so mudah simpati, 
oh dan tak lupa jugak, pakcik GATAL yang mana ada anak kecik akan tersenyum lebar bila perempuan approach tapi bila laki approach tak bagi pastu buat muka busuk then guna alasan anak dia patient doktor. 
alhamdulillah aku bukan lelaki macam tu, lulllzzzzz
tu la sebabnya terkeluar ayat macam tuh.. kah kah hiok hiok. 

dah pukul 7.30, mandi pon tak lagi. kalau ikut hati banyak benda nak meratap lagi. 
tak pa, dah 3 tahun kot, tak kan lagi 2 tahun tak boleh tahan. hik hik hik~
doakan doakan doakan ye. syukran kat kawan2 yang bagi motivation :D
ok bai.





1 comment:

  1. haha,bertabahlah pasti ada manisnya kesusahan itu andika
    sama2 lah kte bersusah payah demi kepentingan umat sejagat
    p/s:smp ati nak penampar kte ye,laju2 plak tu :P

    ReplyDelete