Sunday 7 August 2011

Ramadhan Al-Mubarak

assalamualaikum
okey
lets start for the first post in Ramadhan
brdasarkan tajuk utk post ni

"Ramadhan Al-Mubarak"

masa ak kecik2
ak slalu konfius
sama ada

"Mubarak or Murtabak"

but, disebabkan ak ni mmg gile murtabak
dan juga dipengaruhi pelbagai lagi anasir2 lain seperti

*bersih*
penjualan murtabak yang meluas di bazar2

*urgh, terliur habaq ang buat post time puasa ni*
dan yang paling bnyk jual murtabak adalah masa bulan ramadhan

hal ini telah mnyebabkan aku lebih trpengaruh utk mnyebut

"Ramadhan Al-Murtabak"

haaa..
kalau nak cerita pasal murtabak ni
mmg banyak arr kaitan dgn hidup aku
dekat sekolah aku dulu
yakni,
Sekolah Sains Sultan Haji Ahmad Shah, Pekan
nama pendek "Shah Pekan" je

*cantik ke? yg penting better dr gerbang skrg, mcm penjara. haha. no offense*


btol2 sbelah sekolah aku ni
ade 1 kedai murtabak yang agak famous la
menjadi kegilaan budak2 hostel aku
asal ade parent datang bawak buah tangan murtabak ni
x sampai seminit bukak kt dorm tu
komfirm la habes
smua laju terkam macam piranha
jadi better makan nyorok dalam loker or tunggu lewat malam
hahaha.. skill kedekut yang keji
nama kedai tu

"Murtabak Mengkasar"
wewit! bangga kedai ni kt sbelah skolah aku!


selalunya malam minggu
ada la budak2 laki akan dok menempek kat tepi pagar tu
sebab nak beli murtabak ni
dalam gmbr diatas, sekolah ak yg ad padang hijau n ad nmpk van tu
korg imagine la budak beratur dok cangkung kt tepi pagar tu
ada gaya PATI x? haha
tp serious la sedap
kalo x pernah dengar murtabak ni
one phrase je utk korg

haha.. NOOB NOOB NOOB!!


rilek2
kalo x pernah dengar
gunekan kemudahan yang kte ada..
jangan dok melaghakan diri je
search je kat google
insyaAllah ade..
yg terbaru dngr crita dah bukak branch dkt wangsa maju
hebat kot, dr pendalaman trsebar ke metropolitan~

however,
aku pon ade gk kenangan kelat masam masin dgn murtabak ni
aku dah x ingt darjah berapa
tp macam aku cakap sebelum ni
ak ni mmg kipas susah mati (die hard fan) murtabak
jadi, sekali aku makan, ak nak dua
buruk lantak kan? hadoi
walaupon masa tu bru umur darjah 3-4 mcm tu la..
aku leh habes 2 keping
berbalik kpada crita td
aku dah makan sekeping murtabak tu
and tinggal another one
aku makan gk tanpa henti
sehingga la tinggal separuh macam ni

*dalam pic ni 3 keping.. anggap je la 1 keping tinggal*

!!TIBA2!!
saspen terlebih
ak ternampak sumthing di antara
adunan daging, bawang, telur, ubi kentang, kari, dan sebagainya
ade sumthing yg berwarna putih dan keras
aku tarik la mende tu dr kepingan murtabak
dan ape yg aku jumpe adalah..















TENGKORAK CICAK!!
erkkk!!
haram btol
kenapa tinggal tengkorak je?
mane pergi lain2 tulang?
tulang humerus, femur, clavicle cicak ni!!
ni mesti smua dah cair dlm ramuan murtabak ni!!
nyum nyum nyum
padan la sedap semacam je murtabak ni hari ni
masa tu aku terbayang ekor cicak yg putus tu
mata dia.. peh! smua dah cair dlm murtabak tu!
hohoho
tp pelik kot
masa tu ak x de rasa geli pon
x de pon rasa nak muntah
ak rasa nak habeskan gk lagi separuh murtabak tu
sbb trlalu feveret
naseb parents aku ckp x yah kebulur sngt
maka ak x habeskan la
tp sejak tu aku mcm kurg sket makan murtabak
sbb fobia kot murtabak perasa cicak
huahuahua

tp x de efek lak kat aku eh?
kot2 la gene aku mutated ke
boleh la jadi the real cicak man!
tp bkn la mcm ni, ofkos la version tembam! XD

Selamat Menjalani Ibadah Ramadhan
Semoga kite smua mendapat barakahnya
InsyaAllah (^_^)

No comments:

Post a Comment